Brev:
Mad og urolig putning
10. august 2011
Alder:
8 mdr.
Mad og urolig putning
Kære Helen.
Min datter er nu bliver lidt over 8 måneder, og er en glad pige.
Jeg har aldrig haft problemer med at give hende skemad, og hun har altid elsket at sidde med eks agurk i hånden.
Det gik også fint med rugbrødshapsere i en lang periode, men det er ligesom om at det med maden bliver sværere og sværere i takt med at hun skal have mere og mere af vores mad. Hun har altid elsket diverse grødblandinger og mad på købeglas, men det kan hun jo ikke leve af. Jeg synes det går fint med havregrøden om morgenen som er lavet med valset havregryn, skal jeg måske til at lave den af alm. havregryn for at gøre den grovere?
Hun får næsten altid selv noget i hånden hun kan sidde med, for at øve mundmotorik eller pincetgreb, men maden bliver klemt imellem fingrene og kommer ikke op i munden.
Det ender som regel med at jeg sidder med mange tilbud til hende på bordet så jeg ved at jeg har givet hende nogle valg i forhold til mad, og jeg tvinger aldrig maden i hende.... men hun kan blive meget hysterisk bare det bliver tilbudt især til aftensmåltidet som ligger ca. kl 18.
Jeg laver som regel noget mos ved siden af det som skal tygges så at det nemt glider ned hvis hun er træt, men det gider hun heller ikke.
Jeg tænker at hun på dette tidspunkt mange gange er træt pga en lang dag.... men hun skal jo have aftensmad.... Hvis vi bare lader hende sidde med noget i hånden og spiser vores egen mad så bliver hun også sur og aftensmaden ender som regel med en sur baby. hvornår skal jeg begynde med godnatgrød?
Hun bliver ammet til aften, sen aften og morgen.
Derudover er hun begyndt at vende sig i hendes seng hele tiden, når hun skal puttes. Både i barnevogn og tremmeseng. Skal man bare lade dem mosle rundt eller skal man med det samme vende dem rundt på ryggen igen?
Med venlig Ann